19 Ağustos 2013 Pazartesi

İşte Kuru Fırça Tekniğinde Kullanılan Malzemeler

Görseller İle Ayrıntılı Bir Şekilde Bilgilendiriyorum!
Kullanılan malzemeler: Yumuşak Sentetik Fırçalar, Sert Yağlı Boya Fırçaları, Kömür (işlenmiş ve taşlaştırılmış komür), Soft Pastel Boya'nın Gri Tonları (Herhangibir markanın olabilir. Kuru pastel veya toz bastel diye'de geçer), DOKULU RESİM KAĞIDI (Bildiğimiz resim kağıdının dokulusunu bulursanız en iyi sonucu alırsınız),  Silgi, Maket Bıçağı ve Kalemler.
Genel Olarak Tüm Malzemelere Bir bakalım.
 

Malzemelerim bunlardan ibaret değil, konu için bu kadarını uygun gördüm. Sakın ilk bakışta gözünüz korkmasın çünkü yukarıdaki malzemelerin hepsini almak zorunda değilsiniz. Bu size pahalıya patlar. Zaten ben bir portre yaparken gördüğünüz malzemelerin bir kısmını kullanıyorum. Fazla olmasının nedeni şu; Resmin her türlü malzemesini severim! Bu yüzden ne zaman bir resim malzemesi almak istesem, dayanamayıp ne görürsem alırım :) Kendimi tutamam ve herşeyi denemek, öğrenmek isterim.

 Bendeki bu durum öğrenme açısından iyi görünsede , parasal açıdan çok sıkıntılı bir durum. Resim malzemeleri pahalı olduğu halde ben o an üzerinde olan tüm parayı harcarım. Bir kaç kez yol paramıda verip eve yayan dönmüşlüğüm bile var.
 
Şimdi Malzemelerimizi Yakından İnceleyelim. 
Bir çok kişi malzemeleri biliyor olabilir ama ben bilmeyen insanları da düşünerek anlatıcam.





Yukarıdaki malzemelerin adı; "Soft Pastel Boya"dır. Google'da aratarak çeşitli markaların Soft Pastel Boyalarına ulaşabilir ve fiyatlarına bakabilirsiniz. Ayrıca sadece resim malzemesi satan yerlerde tek olarak da alabilirsiniz çok daha ucuza gelecektir. Ben anneme yaptığım portrede üstteki soft pastel boyayı kullandım.
Kaba taslaktan sonra en açık gri boyadan başlayarak en koyuya doğru boyayarak uyguladım. Yani ilk olarak boyaların tozlarını çıkardım. Sonra en açık olanı, yumuşak fırçaları kullanarak yerleştirdim. Daha sonra da koyu tonları yerleştirdim.



AMA Siz yeni başlıyorsanız eğer bu kadar teferruat gözünüzü korkuta bilir ve başlamadan resmi bırakabilirsiniz.
Eğer yapılabildiğini görüyorsanız, heveslenmeniz gerekiyor çünkü sizde yapabilirsiniz.  
Ünlü ressam Bob Ross her programda şöyle derdi; Herkes Resim Yapabilir.
Yani size lazım olan şey burada sadece soft pastel boyanın siyah rengidir. Yada kömür diyerek alırsanız o da olur. Şekli kare yada dik dörtgen şeklindedir.


  Şimdi Fırçaları Yakından İnceleyelim.



Yukarıda gördüğünüz fırçalar yumuşak fırçalardır. En baştada dediğim gibi hepsini almak zorunda değilsiniz.
Ben en çok; Birinci, Altıncı, Yedinci ve Sekizinci sıradaki fırçaları kullanıyorum.


Fırçalar büyüklüklerine göre farklı yerlerde kullanılılır. Mesela ortadaki en küçük olanı ve genelde gözlerde, kaşlarda, kipriklerde kullanılır. Soldaki ise dudaklarda kullanılır.
 Ben sağdakini hiç kullanmam ama bazı arkadaşlarım onu kullanarak muazzam gölgeler yapıyor, belki siz onunla daha rahat çalışırsınız diyerek nasıl kullanıldığını anlatim. Adı; "Kağıt Kalem" dir. Adındanda anlaşıldığı gibi tamamen kağıttan yapılmıştır ve ucunda herhangibir kömür yoktur. Kağıt kalemin işlevi, çizgilerinizi dağıtmaya yarar. Yani fırçanın yaptığını yapar.


Sert Fırçaların Görevi!


Portrede saçların bazı kısımları koyudur yani gözümüzün algıladığı en siyah tondur. Benim bir kaç portremde bunu görebilirsiniz. Bu kısımları yapabilidiğimiz kadar koyu yapmalıyız. İşte sert fırçalar bu işe yarıyor, ben saçlardaki koyu bölgeleri sert fırçalarla yaparım.
Kullanmak kolaydır, kömür tozuna iyice buluyorsunuz ve saçlardaki en siyah bölgelere sürüp, eziyorsunuz. Eğer siyah bölgelerde yumuşak fırça kullanırsanız, neden sert fırça kullanıldığını görürsünüz.
Mantık şu aslında: yumuşak fırçalar kömür tozunu dağıtır ve orta ton yapılır ama sert fırçalar kömür tozununu kağıda yedirdiği için çok koyu bir ton ortaya çıkar. En uygun kullanım yeri saçlardır.


 Soft Pastel Kalemler!


En başta incelediğimiz soft pastel boyanın kalem versiyonudur ve "kömür kalem" olarakda geçer. Kulanıldığı yerler ise, gözler ve kiprikler gibi ince yerlerde kullanılır.


Efekt Silgileri!


Resimde gördüğünüz üç adet, uzun, sert ve üçgen şeklindeki silgilerdir. İnce yerlerde ve çoğunlukla saçlarda kullanır. Yapısının sivriliği nedeniyle saçlarda muazzam ince saç telleri yapmamıza olanak sağlar. Ama bulamazsanız normal silginizi sivri şekilde keserek de kullanabilirsiniz.
Kullanımı şu şekildedir: saçların gereken gölgeleri yerleştirildikten sonra, bu tarz silgimizin sivri tarafıyla saçın yönüne dikkat ederek ince ince siliyoruz. Bu teknik saçlarda muazzam ince tel hissi verir.


Bu malzemeleri sadece resim malzemesi satan yerlerde bulabilirsiniz aklınız bulunsun..!


Teknik Hakkında Daha Fazla Bilgi Almak İçin Bana Ulaşın